Τετάρτη, 15 Δεκεμβρίου 2010

ευχαριστώ τη σχολή μου...


_για την άμεση ανάρτηση των αποτελεσμάτων - που έχουν βγει στους τομείς - στο ίντερνετ. Παράδειγμα η ιστορία 3 που έχει ανακοινωθεί εδώ και μια εβδομάδα στον τομέα αλλά το ίντερνετ απέχει
_για την ενημέρωση των ιστοσελίδων των μαθημάτων με : πρόγραμμα, περιεχόμενο, υλικό για download, προηγούμενες εργασίες. (τα ειδικά μαθήματα είναι αδύνατον να τα επιλέξεις στην αρχή του εξαμήνου απλούστατα γιατί οι ιστοσελίδες στο ίντερνετ είναι εντελώς ανακριβείς)
_για την προβολή των καλών εργασιών σαν : ανταπόδοση για τον κόπο του φοιτητή, παράδειγμα για τα επόμενα εξάμηνα, αρχειοθέτηση και προβολή επιστημονικής μελέτης πάνω σε κάποιο θέμα
_για την γενική απαξία των εργασιών των φοιτητών ως ερευνητικό παράγωγο της σχολής. Ποτέ κανείς δεν θα εκτιμήσει μια σχολή που δεν τον εκτιμά, ποτέ δεν θα δει σοβαρά μια εργασία που δεν θεωρείται σοβαρή
_για την συνέπεια του προσωπικού σε διάφορες από τις γραμματείες, τομέων, εργαστηρίων κτλ. Καθίσταται εντελώς άσκοπο το να κατέβεις στη σχολη για μια ερώτηση, δεν πρόκειται να κάνεις τη δουλειά σου.
_για την παροχή ασύρματου ίντερνετ σε όλους τους χώρους της σχολής και ειδικά στο Αβέρωφ, που εντείνει την θέληση των φοιτητών για εργασία εκει.
_για την μεταφορά μας από αίθουσα σε αίθουσα σε καιρό εξεταστικής γιατί κλεινουν μια-μια.
_για τη ενημερωμενη διανομη συγγραματων σε φοιτητες που χρωστουν καποιο μαθημα. Οταν η εξεταση γινεται πανω σε καινουριο συγγραμα, το οποιο δεν δικαιουμαι, πως θα εξεταστω με ισους ορους?
_για την εξαιρετικη αισθητικη ιστοσελιδων, φυλλαδιων, παρουσιασεων, θεματων που παρεχει η σχολη. Θυμιζουμε οτι ειμαστε σχολη αρχιτεκτονων. Πηγες: ιστοσελιδα φυλου και χώρου, απαντα τα φυλλαδια θεματων, πολλες απο τις παρουσιασεις.
_για την εξαιρετικη εικονογραφιση των μπεζ συγγραματων ιστοριας της τεχνης. Αφου τελικα τα βλεπουμε στο ιντερνετ, γιατι εκτυπωνονται ΤΟΣΕΣ αχρηστες σελιδες μεσα στα συγγραματα?
_για τα εξαιρετικά συγγράματα δομικής μηχανικής και ΤΔΥ. Πληθος εξαιρετικά χρήσιμων και κυρίως σύγχρονων πληροφοριών.
_για την εκπαιδευση μας πανω στα εξης θεματα: κατασκευή μακέτας, σχεδιασμός παρουσίασης, τεχνικές εκτύπωσης, χαρτιά plotting, τρισδιαστατη σχεδίαση.
_για την ενθάρρυνση στη συμμετοχή σε διαγωνισμούς.
_για τη συνεργασιά της σχολής μας με σχολές της υπόλοιπης ελλάδας και του εξωτερικού. Την ανταλλαγή πληροφοριών, την συνδιοργάνωση εκδηλώσεων και άλλα που κινούνται στη σφαίρα του φανταστικού.
_για τη διοργάνωση πρωτοτυπων και πρωτοπορων εκθέσεων.
_Για την εξαιρετική, τεκμηριωμένη, υπεύθυνη και καθόλου υποκινουμενη από προσωπικές αντιπάθειες και συμπάθειες, διόρθωση, διπλωματικών και διαλέξεων. Ιδιαίτερο ευχαριστώ στους καθηγητές που δεν κανουν τον κόπο καν να ακούσουν την παρουσίαση, και σε όσους απλώς για να επιβεβαιώσουν την ύπαρξη τους κανουν κακόβουλα σχόλια.
_Για την αξιοποίηση, προσεγμένη έκθεση των παραπάνω εργασιών , στα πλαίσια της αναδειξης της δουλειάς των σπουδαστών, την πρώτη τους “παρουσίαση” στον επαγγελματικό χώρο, την οργανωμένη προβολή της καλύτερης ισως παραγωγής της σχολής μας προς την κοινωνία. Πιθανότατα ο κοινωνικός περίγυρος να μην θεωρούσε οτι στα καμαρίνια στήνονται μονο μολότωφ αν υπήρχε προβολή του εξαιρετικού κόπου των φοιτητών.
_Για την διακοπή των μαθημάτων για όλες τις πολιτικές εξελίξεις που βλέπουμε στα δελτία των 8. Για την μη-διακοπή των μαθημάτων για να διαμαρτυρηθούμε για όλα τα υπόλοιπα που θίγονται σε αυτό το κείμενο.
_Για την εξαιρετική ποιότητα του διαλόγου στις γενικές συνελεύσεις. Την ανοχή στη διαφορετικότητα, την κατανόηση της έννοιας του ασύλου. Για την φρέσκια γλώσσα, τα πρωτότυπα επιχειρήματα και τις γόνιμες συγκρούσεις των προοδευτικών δυνάμεων της σχολής.
_Για την ενημερωση μας για: τις διαφορές όλων των σχημάτων της αριστεράς, τις πολιτικές εξελίξεις στη ρωσία τον προηγούμενο αιώνα, τους σχηματισμούς στα μπλοκ σε κάθε πορεία και άλλα χρήσιμα που μας τρώνε πολύ ωρα και προφανώς μας κανουν καλύτερους ανθρώπους. Συζητηστε τα σπίτια σας.
_Επίσημη πρόταση: Ψηφιοποιήστε τα πλαίσια των γενικών συνελέυσεων και αναρτήστε τα στο ιντερνετ για ψηφοφορία. Ουτως ή άλλως ΔΕΝ συνδιαμορφώνονται, δεν αλλάζουν κατα τη διάρκεια των συνελεύσεων. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να κουράζονται οι εκπρόσωποι των σχημάτων να τα διαβάζουν δυνατά (τον Βενέρη τον κοροιδεύουμε οταν το κανει), όλοι ξέρουμε ανάγνωση. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μαζευόμαστε, ουτως η αλλως όπως πολλακις έχει αναφερθει όταν επιχειρείται συζήτηση διάφορη από τα θέματα της προηγούμενης παύλας, η συνελευση εχει χαρακτήρα ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟ. Τελος ολη η σχολή την ωρα της συνελευσης ειναι στο φεισμπουκ, εχει μεγαλύτερη συγκεντρωση εκει.
_αν δεν γίνει το παραπάνω, σκεφτείτε σοβαρά να αλλάξετε μυαλά.
πανω από όλα, αγαπημενη σχολη σε ευχαριστώ για τον ισότιμο διάλογο μεταξύ καθηγητών και φοιτητών. Την εμβάθυνση σε θέματα που τίθενται, την τεκμηριωμένη απάντηση με ακαδημαϊκό λογο σε ερωτήματα, την αμέριστη προσοχή στις εργασίες μας. Την βοήθεια σε θέματα προσανατολισμού και ανησυχιών. Την ασφάλεια για την επάρκεια της γνώσης. Την αξιοκρατία στη βαθμολόγηση (εντυπωσιασμός vs ουσιά που δεν εχει χρόνο και όρεξη ο διδάσκων να εμβαθύνει). Την ενθάρρυνση και εξατομικευμένη βοήθεια σε αδύναμους και δυνατούς φοιτητές.
Για όλα αυτά και διάφορα που ξεχνώ, ενα μεγάλο ευχαριστώ.
Πολλά μπορέι να πει κανεις, οπως οτι τα παραπάνω δεν αφορούν όλους τους καθηγητές, ολους τους τομείς, ολους τους γραμματείς. Οτι γίνεται μάθημα τρισδιάστατου σχεδίου στο 8ο εξάμηνο σαν ειδικό θέμα, οτι κάποιες σελίδες είναι ανανεωμένες. Οτι κάποιοι έχουν όρεξη, προσπαθούν και εχουν αγάπη και για το λειτούργημα και για τους φοιτητές. Οτι στην τελική είμαστε πολύ καλύτερα από αλλες σχολές και ντροπή να γκρνιάζουμε γιατί είμαστε προνομιούχοι.
Ολα ευτά ισχύουν ασφαλώς και δεν μπαίνουν όλοι στο ίδιο τσουβάλι. Καθώς μεγαλώνουμε όμως σε αυτή τη σχολή, βλέπουμε πράγματα να μην αλλάζουν, αποκτούμε εμπειρία απο τη συνεργασία με πολλούς καθηγητές και το πεδίο μας διευρύνεται, μπορούμε να κρίνουμε με επάρκεια πληροφορίας. Αρχίζουμε και αποκτούμε ικανότητες συγκρίσιμες πολλές φορές μαζί τους, μπορούμε αντί να υπακούμε να αντιπροτείνουμε, να συνδιαμορφώνουμε. Καθως περνουν τα χρόνια αυξάνονται οι απαιτήσεις μας σε γνώση, αυξάνεται και η κριτική μας.
Απο το διοικητικό προσωπικό, ως τους βοηθους, καθηγητές, και φοιτητες, ειμαστε όλοι συνυπεύθυνοι για έναν μεγάλο ωχαδερφισμό, για μια μεγάλη παρανόηση που θέλει τα πράγματα στο ελληνικό πανεπιστήμιο “να μην λειτουργουν ετσι κι αλλιώς”, για την ανευθυνότητα μας, να περιμενουμε (και να διαμαρτυρόμαστε) για νομους και πλαίσια, όταν η δική μας συμβολή ειναι να θέσουμε όρια, τοσο στην προσπάθεια αλλα κυρίως στις απαιτήσεις μας. Δεν προκειται κανεις εξωγενής παράγων, ιδιωτης ή δημόσιος να βελτιώσει ή να χειροτερεύσει την ποιότητα της εκπαιδευσης στην αρχιτεκτονική σχολή μας. Είμαστε οι μόνοι υπεύθυνοι και πρέπει πρώτα να ενεργήσουμε ως εκεί που φτάνουν τα χέρια μας όλοι ωστε να αναβαθμίσουμε την σχολή.
Η διαφορά που θα φανεί, ειδικά αν επικρατήσει ο σεβασμός διδάσκοντα-διδασκόμενου, θα είναι τόσο μεγάλη που δεν το διανοούμαστε. Το τσίμπημα της μύγας στο μεγάλο α-λογο που λέγεται ελληνικό πανεπιστήμιο δεν ειναι εύκολη υπόθεση. Πολλές φορές τα κακώς κείμενα που όλοι ξέρουν, όλοι συζητούν αλλά κανεις δεν βγαίνει υπεύθυνα να θίξει, είναι ευαίσθητα θέματα, θέματα εξαρτήσεων, επαγγελματικών ισσοροπιών, φόβου και αν μη τι αλλο αδράνειας. Δεν προκειται κανεις να στηρίξει κάποιον που επιχειρεί να ανατρέψει την αδράνεια σε καθημερινα θέματα. Οι “προοδευτικές” δυνάμεις έχουν καταστεί μερος του παθογενούς συστήματος και η ανοχή μας στην κυριαρχία τους είναι ομολογία και δικής μας ενοχής για την κατάσταση. Δεν μπορούμα να σηριζόμαστε σε διαμεσολαβητές, σε μεσσίες που θα λύσουν το γόρδιο δεσμό. Δεν θα το κάνουν γιατί ειναι μπλεγμένοι.
Αλλα κυρίως κανεις δεν θα βοηθήσει στο να ανοίξει ο φοιτητης και μελλοντικός πολίτης τα μάτια, να σταθεί στη δύναμη του σαν άτομο και να ασκήσει κριτική, να διεκδικήσει και να αμφισβητήσει. Θα δεχθει υποτίμηση και κριτική. Αλλά χωρίς να ξυπνήσετε κι εσεις κι εμείς δεν πρόκειται κανενός η θέση να τρίξει. Και δεν πρόκειται να αξιώσουμε καλύτερη παιδεία.
Μιλήστε, διαφωνήστε, γίνετε ενοχλητικοι. Κανείς δεν εχει το δικαίωμα να σας στερήσει τη γνώμη. Και κυρίως κανεις δεν κληρονόμησε το δικαίωμα της ισχύος από το πουθενά.
Είμαστε μια συλλογή από δημιουργικά μυαλά και δειγματοληψία της επόμενης κοινωνίας των πολιτών. Αυτό να θυμάστε όταν δεχεστε.

1 σχόλιο:

  1. πάρτε τον λόγο από αυτούς που έχουν βαλθεί να σας αντιπροσωπεύουν και κάντε πράξη σιγά σιγά, ένα ένα από το πιο εφικτό στο λιγότερο όλα αυτά τα σημεία. είναι πολύ σημαντικό να έχεις υπόψιν σου (και μάλιστα τόσο ξεκάθαρα όσο εσύ) τα μελανά σημεία του πανεπιστημίου, αλλά είναι εξίσου σημαντικό να θέτεις σε κίνηση ανθρώπους και καταστάσεις για να τα διορθώσεις ή να τα οικοδομήσεις από την αρχή. Αλλά η απλή διατύπωση και προβληματισμός το μόνο που φέρνει είναι μιζέρια και διχόνοια.

    Action expresses priorities έλεγε ο Gandhi.

    ΑπάντησηΔιαγραφή